2009-10-16

En ledig dag

Tack för rara kommentarer! Jag blir så hjärtinnerligen glad när jag hittar era rader. Det är så spännande att klicka på instrumentpanelsidan för att se om det har kommit någon hälsning. Och idag hade det kommit två från fina Elisabeth i Umeå.
Jag har inte skrivit något här i bloggen på hela veckan och det beror på att jag åker hiss i humöret just nu. Ena dagen är jag så ledsen och trött och den andra dagen är det bra.

Vi jobbar på, trots det överhängande "hotet". Alla är engagerade och vill att det ska gå bra för vårt företag, som är och har varit som en andra familj för oss.

I tisdags åkte några kollegor och jag till Linköping på teknikinformationsdag. Det var oftast mycket intressanta presentationer, som gav en god inblick i hur andra arbetar med information. Men som den inbitna sekreterare och korrekturläsare jag är, så kunde jag inte låta bli att notera särskrivningar, felstavningar, syftningsfel och engelska glosor. En man sa att: Det är nice att så många har kommit. Det vore nicigt att göra om detta i vår. Huu!

På jobbet vimlar det också av engelska glosor mitt i allt det svenska. Vi jobbar med lean och har auditar (revisioner) av våra communication cells, Com Cells. Vi hanterar business cases, pay-back plans, capexar. Vi deletar, down-loadar och har oss.

Idag har jag dock tagit en day off. Det ska bli så sköööönt. Först blir det ansiktsbehandling på salong, sedan myslunch med yngste sonen, sedan besök hos min frisör och på kvällen blir det bio med Maken. Vad sägs om det?

2 kommentarer:

Miss Jones sa...

Låter underbart! Du är väl värd en day off :-) Njut! kramar (eller skall vi säga hugs..)

Ina sa...

Det låter som en härlig dag! Jag ska på ansiktsbehandling på torsdag och jag längtar :)
och vilken söt bok Bellan fick!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...