2010-03-27

Katterror och stugdrömmar

Lördag morgon. Det är grått och disigt ute. Katten har trampat och buttat på mig sedan kl 3 i morse, vid 5 tröttnade Maken på hennes jamsande och körde ut henne. Och kl 6 vaknade jag till, klarvaken och beredd att börja den nya dagen. Så fort jag öppnade dörren för att hämta in tidningen, slank Katten in och nu sover hon så gott i min säng!

Nu varvar jag strykning med datoriserandet och planerar även att fixa upp vårgardiner i några fönster.

Fick besök på jobbet i veckan av två tyska damer. För fem år sedan var de i trakten på semester och förälskade sig totalt i naturen vid sjön och skogen. De åkte tillbaka flera gånger och nu har de köpt en tomt och byggt sig ett hus, rött med vita knutar. Dessutom har de gått på kvällskurs i Tyskland och lärt sig svenska. De har förverkligat sin dröm, sa de.
Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...