2012-11-25

Ingen dyster syster

Mitt vemodiga sinnelag lättades upp när mina systrar, min svåger, min son och min systerson klev in över tröskeln. Det är så roligt att få träffas. Vi tjuvstartade med glögg och pepparkakor efter lunchen, eftersom jag själv inte kommer att vara hemma nästa helg, den första Advent.

Vi systrar tog en promenad i novemberdiset och stötte på en trevlig Rottweiler med husse.

Väl inomhus igen gjorde vi som många gånger förut, vi sjöng av hjärtans lust i stämmor till ackompanjemang av Makens och svågerns gitarrspel.
Jag, L och S
Här sitter jag, lillasyster L och söta syster S. Fotot är taget igår hemma i soffan.  Nedan är vi hos fotografen, för femtio år sedan!
S, L och jag
Mamma hade sytt våra klänningar, rosenknoppsmönster till söta syster S och mig och rosarutigt till lillasyster L. Bilden ovan satt länge i fotografens skyltfönster.

Jag är så glad i mina systrar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det varit dimmigt och mulet hela dagen. Ha det bra !

b_lenalindgren@gmail sa...

Det var som alltid lika myyysigt att träffas i ert varma, ombonade hem!
Och härligt att sjunga av hjärtans lust! Kram/lillasyster L

Angelica sa...

Så härligt det är med syskon! Man delar så många minnen, ibland de som man glömt och andra man blir påmind om! Mysigt det ser ut! : )Kram A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...