2018-11-14

Har du också vunnit värdecheckar och iphones?

Överst: År 2014 Viby och År 2013 San Sebastian
Nederst: År 2016 Göteborg, År 2015 Tivedspôjkera och Anna i Laxå och År 2017 Porla

Fick en påminnelse via Google om hur det var just den här dagen, den 14 november 2013, och det fick mig att leta bilder. Hur var det de andra åren fram tills idag?

Förresten, får ni också en massa skräpmail nu för tiden? Det kommer drösvis med mail om att jag behöver något att sova på, jag behöver låna pengar, jag behöver få stånd, jag behöver gå ner i vikt. Dessutom har jag vunnit en massa värdecheckar och telefoner. Jag är ständigt eftersökt. Skynda dig och hör av dig, ett paket väntar bara på dig, står det. Förutom de vanliga annonsmailen från Hemtex, Gunnel Sjödén, etc som jag själv har tackat ja till. Det är mer sällan jag får ett "riktigt", personligt, mail. Och brev med snigelposten får jag nästan bara av min ena syster, förutom räkningar förstås.

Morgontidningen hamnar i brevlådan en bra bit bort istället för lådan vi har vid tomtgränsen. Så det är slut med att slafsa runt i röda morgonrocken på morgnarna. Inte vill man visa sig i den inför grannarna som är på väg till jobbet.

Här intill får man en skymt av den röda morgonrocken.

Nej, nu får jag skärpa mig. Inte sitta här och "leka". Här ska röjas, putsas och fejas. Ha det gott!

5 kommentarer:

Lisan sa...

Samma här. Hur ska man få slut på den här skräpposten? Allt åker i "papperskorgen", men det kommer nytt hela tiden.

Em sa...

Har också tänkt på personliga brev man fick via snigelpost - hur kul var inte det! Jag & och min skrev till varandra veckovis. Hade någon av oss varit bortrest gjorde man en kort resumé på det populära programmet som gällde då. Var man på riktigt gott humör kunde man skicka med en liten liten gåva. Är glad att jag har sparat alla brev! ��

Em sa...

... och vem är tomten som skymtar fram på bilden =)

Maggan sa...

Lisan: Suck, man kan inte lita på några besked längre. Har man vunnit "på riktigt" så missar man väl det. Tack för att du kom, förresten! Kram.

Maggan sa...

Em: Jag har också sparat alla mina brev jag fått och alla mina dagböcker. Det blir något att bita i för en framtida forntidsforskare! Den lilla tomten som kikar in är Lilla Hjärtat som hjälper sin farmor att sjunga den traditionella julsången en julaftonsmorgon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...