2019-04-30

Björk och bok


God morgon!

Fönstret har stått lite på glänt i natt och tidigt, tidigt vaknade jag av koltrastens sång.

Igår ordnade diakonigruppen vårens sista eftermiddagscafé. Pär Björk och Weine Bruus spelade så svängigt att det var svårt att sitta still. Vilka musikanter!


A pro på boksläpp i förra inlägget: Jag gick in i bokskogen, eller bokdungen, för att fånga det skira ljuset. Vi var på hemväg från söndagsbesöket i La Stada, där vi träffat barn och barnbarn.

Samma dag som det var boksläpp i byn var det även kosläpp. Min bloggkontakt Mossfolk var där med sin familj och var väldigt nöjd.

Om en vecka bär det av på en resa. Ända sedan jag var tonåring har jag drömt om att få se denna ö på riktigt.

Nu tror jag att det blir av. Peppar, peppar.

Men målet för resan är Kanalöarna, Guernsey och Jersey. Det ska bli så spännande.


Men innan dess ska det firas Valborg och första maj.

Önskar er en fin Valborg!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...