2019-08-31

Stockholm, Stockholm, stad i världen

Jag är tillbaka från några fina dagar med mina väninnor Su och I i den Kungliga Hufvudstaden. Jag är mitt uppe i rustandet inför kvällens kräftskiva med barn och barnbarn, så det blir bara helt kort.


Att Stockholm är omslutet och genombrutet av vatten, det märktes, Det skimrade och blänkte runt Djurgårdsfärjan vi tog från Djurgården till Gamla Stan. Fontänkaskaderna sprutade regnbågsdroppar på folket i Kungsträdgården. Utsikterna från Waldemars Udde och över Skurubron var också väldigt blå.

Något annat det är gott om är folk och fordon. Uj, uj, uj vad det finns gott om elsparkcyklar nu! Vilken skillnad mot förra gången jag var i Stockholm. Alla åker: kostymklädda slipsbärare, ungar, ungdomar, tanter och farbröder.

Utan för Grands veranda har både lyxbilar och elcyklar och jag parkerat.

Den här sötnosen ville gärna bli fotad i Kungsträdgården.


Något Stockholm har gott om är också museum. Vi bevistade två. ABBA-museet ena dagen och Nationalmuseum andra dagen.

Många är intrycken att smälta.

Tack I för att du ordnade så fina dagar för oss! Nästa gång är det min tur.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...