2023-10-08

Söndagsåkare och barnbarnsfröjder


Go´kväll!

En liten sväng med bilen gjorde vi idag. Jag ville fånga höstlöven innan de faller av. I natt har det varit nära nollan, det var bara en halv grad varmt när jag tittade på termometern i morse. Så jag fick plocka fram dunjackan innan vi gav oss ut. 




Röda stugor, stengärdsgårdar, herrgårdsalléer, massor av kossor, ett spejande rådjur i skogsbrynet såg vi på vår färd. Eftersom det är älgjakt och söndag så vågade vi oss inte ut i skogen. Här och där stod det skyltar vid skogsvägarna: Jakt pågår, Lösa hundar. Bra att man varnar.


Igår var lyckan stor. Då tittade flickorna V in med sina föräldrar. Lilla V hade precis fått sin första tand och kasade sig fram sittandes istället för att krypa på alla fyra. Det gjorde jag också som liten har jag fått höra.

Imorgon bitti väntar ett tandläkarbesök och senare på dagen ett styrelsemöte. Och sedan en ny och fräsch oktobervecka.

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...