2024-06-03

Den blomstertid nu kommer


Den blomstertid nu kommer ... Maj månad har gått över i sommarmånaden juni och ute prunkar det. Midsommarblomster, prästkragar, smörblommor står där redan fast det är långt till midsommar. Men i vissa fall är blomningen redan över.

Igår morse gick jag till liljekonvaljelunden i närheten för att plocka mig en bukett. Men där ringde klockorna på sista versen. 

Den vackra, vita och väldoftande Finska Rosen blommar nu i trädgården. Om bara några dagar är blomningen ett minne blott. Detsamma tänkte jag om rhododendronparken på Midsommarberget. Bäst att fota den när den är som allra vackrast.


Det har gått en vecka sedan jag kom hem från den trevliga resan till Rhen och Mosel. Ett lite smärtsamt minne från resan är mina vätskefyllda ben och fötter, som jag får omlindade på vårdcentralen två gånger i veckan. Jag har fått vätskedrivande medicin och därför kunnat tömma benen på minst 5 kg vatten som skvalpade omkring där. Ja, jag hade stödstrumpor hela resan och innan dess också!! 


Här står en stor del av volontärerna på Kupan, Röda Korsets Second Hand, i Laxå. Vi firade sommaren och oss själva med goda landgångar och kaffe i Sockenstugan. Det är ett fint gäng, som gör mycket nytta i samhället.

Igår kväll bar det dags för Musik i sommarkväll i Älgarås kyrka. Jag hängde med som roadie åt Maken. I snart tio år har Tivedspôjkera spelat med i detta evenemang. Igår kom 90 sångglada personer till Älgarås.

Nej, nu ska jag förbereda mig för dagen: omlindning av benen och uppvaktning av 100-åring!

Allt gott!
Maggan


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...