2011-10-29

Veckan som gått

Det är lördag morgon och jag kan se tillbaka på en innehållsrik vecka. Dagarna har varit fyllda med jobb. Jag jobbar mot klockan för att hinna bli klar i tid med manualer till produkter som snart ska "sjösättas".

Kvällarna har varit fulla med aktiviteter. På tisdag kväll var jag och Pe på Bokens Dag, som jag skrev om i det förra inlägget.

På onsdag kväll ordnade FN-föreningen och SKUT ett gemensamt och försenat firande av FN-dagen. Karin, föreståndare på förläggningen för ensamkommande barn, berättade om det relativt nya hemmet, Ester. Med sig hade hon två charmiga killar som på några få månader lärt sig svenska så bra att de kunde berätta och skoja om sitt nuvarande liv. Efter kaffe och smörgås berättade Lisa om Dubai, där hon bott med sin familj i tio år. Den skandinaviska kyrkan är en trygg samlingspunkt för alla nordbor som verkar i området. Det blev en toppenkväll. När jag åkte hemåt hade jag sången Jag hade en gång en dröm ringande i öronen. Den sjöng vi alla till Makens ackompanjemang. Att jag dessutom vann en kladdkaka i ett brödlotteri försämrar inte saken.
I torsdags förlade vi ett avdelningsmöte till Tiveden. Vi passade på att hälsa på en nybliven pensionär och äta lunch med honom. Han bjöd på en god efterrätt med blåbär och honung från egna bin. Hunden Ronja var uppspelt. Hon uppmanade oss alla att kasta pinnar till henne och till slut kastade hon sig själv i den kalla sjön.

Nej, nu ska jag sätta på kaffet och ta in tidningen.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...