2011-12-08

Julen står för dörren!

Jag har till slut fått inse att julen närmar sig med stormsteg. Det har varit svårt att få till någon julstämning när naturen runt omkring snarast påmint om tidig vår. Men nu i veckan har det singlat ner några snöflingor från skyn. Och metrologerna varnar för snökaos framöver.

Idag ökades julstämningen några grader när mina jobbarkompisar och jag tog en långlunch på Hasselfors Värdshus. Trevlig stämning och god mat!

Imorgon besöker Lucia oss på jobbet, lite i förtid. Jag har bakat en saffranslängd till kaffetåren efteråt.

Nej, nu ska jag gå och värma på glöggen. Det blir gott att sippa på den samtidigt som jag skriver julkorten. Nu får jag bara inse: Julen står för dörren!

2 kommentarer:

epsilon sa...

Javisst, jättesvårt att inse att det bara är nån vecka kvar. Och nu blötsnö, inte vad vi önskar oss.

Maggan sa...

epsilon: Nej usch och fy. Ska det va snö så ska det va lite lagom kallt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...