2012-01-10

Blommor till tröst

Vad kan väl ingjuta mer hopp och tröst så här års än ett knippe fräscha tulpaner? Årets första tulpanbukett hamnade med i kundvagnen häromdagen. Det är som att ha godis nära kassorna. Man lockas och faller. Men vad gör väl det?

En av mina orkidéer har fått en mängd nya knoppar som nu börjar slå ut. Inte minns jag att blommorna var prickiga och så små och söta.

Nu är det dags att ge sig in i duschen och ut i arbetsdagen. När jag hämtade tidningen märkte jag att det snöat en hel del i natt, så bilen måste säkert befrias från sitt täcke också.

Hälsningar från Eder förtrogna Maggan


4 kommentarer:

PO66 sa...

Den första buketten tulpaner i januari - visst är det vårkänsla mitt i vintern. Hoppas förkylningarna har gett med sig nu.
Kram

Unknown sa...

Blir sugen på att köpa hem en bukett och få lite känsla av vår.

Anonym sa...

Hej! Igår så fick Lilly många blommor för hon fyllde 60 år igår. Då hon jobbar hela veckan så ska vi ha en liten fest i helgen. Ha en fin dag !

Maggan sa...

PO66:Ja, nu är vi igång igen!

S-A: Gör det! Man behöver pigga upp sig med en bukett ibland.

Janne: Du får gratulera Lilly så mycket. Nu är hon och jag lika gamla!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...