2012-01-28

Just nu - Lilla Hjärtat ger ton

Kvart över fyra vaknade jag av att det småpratade i rummet bredvid. Det tog några sekunder och så förstod jag att det var Lilla Hjärtat. Hon läste tydligen högt ur boken "Var gömmer man en elefant?" för sina gosedjur.

Så Lilla Hjärtats farmor (dvs jag) fann för gott att pallra mig upp och så har vi spenderat några timmar tillsammans. Vi har ätit frukost, lekt, läst saga, tittat på barnTV, badat.
Farfar kom upp också upp ganska tidigt och nu jammar Lilla Hjärtat och Farfar på synt och gitarr. Det svänger bra!
Det gjorde det i torsdags kväll också när Tivedspojkarna rev loss i församlingshemmet i Hasselfors. Vill du höra hur det lät? På måndag eftermiddag spelar de igen, på Casselgården i Laxå. Passa på då!

Nu ropar Lilla Hjärtat nerifrån bottenvåningen. De behöver en entusiastisk publik! Lugn, jag kommer!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...