2015-08-01

Inte ett dugg och inte en smula


Vilken himla tur med vädret vi har haft idag! Vår hembygdsförening firade hembygdsdag på gröngräset i herrgårdsparken. Solen strålade ikapp med människorna som kom för att lyssna till Tivedspojkarnas musik och till information om vårt fina museum och de projekt som vi jobbar med inom föreningen.


För säkerhets skull hade vi satt upp ett skyddande tälttak över musikerna, men det föll inte ett dugg!

Tårtbuffén blev mäkta populär och det var inte många smulor kvar på faten när det var slut på kalaset.


Igår kväll hade vi också tur med vädret. Pe, Em, Maken och jag bevistade den sista föreställningen för sommaren vid Trystorp slott. Familjen Flack med gäster stod för underhållningen i den vackra sensommarkvällen. Publiken satt i slänten bakom slottet med scenen och den lilla näckrossjön framför sig. Det var visserligen lite kylslaget men vi hade byltat på oss, så det gick ingen nöd på oss.


Roligt att se att Amanda Flack vuxit till sig och blivit en säker och rolig artist som dessutom var duktig på att sjunga. Meta Roos sjöng jazz så jag längtade efter att få höra mer av henne. Lillbabs bjöd på sig själv och var så där varm och mysig som man förstått att hon är. Hon hälsade publiken välkommen till Järvsö, och vem vet. Vi kanske tittar in på vår resa i Norrland om några veckor.

Till slut lägger jag med en bild som jag tog när jag var på hemväg från La Stada i förrgår. Jag tog inte närmaste vägen hem, motorvägen är så tradig! Nej jag valde en liten skumpig grusväg och kom fram till den vackra lindallén vid Bålby herrgård. På ena sidan var himlen blå och på den andra sidan tornade svarta åskmoln upp sig. Vände jag huvudet åt väster såg jag bara grönt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...