2017-10-28

Svamptramp


- Inte en svamp så långt ögat når, sa Maken när vi trampade stigen fram på årets första (och sista) svampexkursion. Och precis då upptäckte vi att marken var full med trattkantareller. Så det blev några liter till att laga varma smörgåsar på ikväll.


Och så plockade jag lite vacker renlav också till adventsljusstaken. Solen silade in mellan grenarna. Korpen kraxade i närheten och en koltrast hoppade in i buskaget. Det var det enda djurliv som märktes. Älgflugorna, de förhatliga, höll sig undan. Tror jag. För säkerhets skull drog jag på mig en mössa innan jag gick ut.

Igår trampade jag annan mark. En trio väninnor och jag begav oss iväg till det stora köppalatset utanför La Stada. Det var ju lönedag och följaktligen vallfärdade folk dit för att sätta sprätt på pengarna. Parkeringarna var fulla med bilar men själva gallerian sväljer mycket folk, så det var ändå ingen direkt trängsel. Jag blev mycket nöjd med mina inköp, med den goda lunchmaten och det trevliga sällskapet.


För övrigt i veckan har det dansats line dance (slääp, slääp, tramp, tramp, tramp, klapp, klapp), jobbats på Röda Korset, skrivits protokoll, sjungits körsång under två kvällar, fikats med mina seniorvetarvänner, tvättats fönster, dammsugits, mm. Och imorgon blir det födelsedagsfirande och barnbarnsmys! Yeeeess!

Ha det!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...