2019-01-13

Ljus och mörker


A pro på ljusglimtar. Det här Mimosaträdet kom susande till min dator från Körsbärsdalen idag. Visst är det härligt!

Här hemma var det tvärtom rena mörkret! Maken och jag hade varit i La Stada på muntrationer. Vi passerade kyrkogården strax före sex. Det vet jag eftersom jag hörde klockan i klockstapeln ringa till helg. När vi låst upp och gjort oss beredda på lite lördagskvällsmys gick strömmen. Det blev helt svart i hela grannskapet. Det blev till att trevande söka upp ficklampor och stearinljus. Vi lyssnade på radio och spelade Wordfeud så länge internet funkade. Det blev allt svalare inomhus, så jag inklädde mig mitt skidunderställ till natten. Strömmen kom inte tillbaka förrän en bra bit efter midnatt.


Eftermiddagen i La Stada var jättetrevlig med goda samtal och läcker lunch och så såg vi Green Book på Filmstaden. Viggo Mortensson, Sagan om ringens Aragon, hade blivit äldre och lite stabbig. Han hade säkert fått äta upp sig för att kunna agera italienskättad body guard till den fine pianisten Dr Shirley. En bra film, tyckte vi alla fyra.

Just nu faller snön tätt. Skönt att inte vara ute på vägarna just idag!

Ha det!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...