2019-02-22

Sportlovsaktiviteter


God morgon!

Det är sportlovsvecka och idag ska jag och Lillasyster L göra vår sedvanliga tur till La Stada för att förlusta oss. Vi tar tåget från varsitt håll och möts på centralstationen. Ovan är en bild på Laxås fina station. Bilden är tagen i onsdags, som var en härlig och solig vårvinterdag. Jag var på uppdrag som reporter och i nästa Sydnärkenytt kan man läsa resultatet.

Veckan började med ett tandläkarbesök tidigt på morgonen och nu har jag en tand mindre i munnen. Fast att det har gått några dagar sedan tandläkarAnton drog ut den, så pulserar och värker det, speciellt på natten. Fantomsmärtor?


Annars så har jag berättat om vår vårliga Skottlandsresa på Föreläsningsföreningen. Det kom hela 55 personer, nästan fullsatt med andra ord. Flera blev sugna på att resa till Skottland. Jag kan kanske kalla mig "influencer" nu? Avslutningsvis visade jag en bild på Maken, iförd kilt. Han är ju hälften skotte, hälften Göteborgare. Och kilten finns kvar och kunde förevisas även den! Det är fin kvalitet på den skotska ullen!

Ta det lugnt i backen idag!


1 kommentar:

epsilon sa...

Men vad roligt med storpubliken på föreläsningen. Såna föreläsare som du ligger kassören varmast om hjärtat. Otur för för mig att jag missade sen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...