2019-07-20

Åter på Blomsterkullen


Så hade den äntligen kommit, dagen då sysslingarna fick träffas för första gången. Och det blev en fullträff. De hjälptes åt att palla äppelkart, sprang omkring på de stora gräsytorna, red på Domino, lekte med dockor, åt pannkaka, korv och glass...

Igår hälsade vi nämligen på hos folket på Blomsterkullen och det blev ett härligt släktkalas. I början uppstod en viss fördröjning, eftersom Joys bil behagade koka efter halva sträckan. Men medan han och jag väntade på undsättning, knatade vi iväg till en fornborg, Tistaborg, som låg en bit bort från rastplatsen där vi blivit ståendes. Härlig utsikt bjöds vi på. Den hade vi inte upptäckt om vi inte fått haveri.


Men snart var vi förenade med de andra under äppelträden. En liten färsking var med kring bordet, en endast två veckor (!) gammal lillasyster.


Glatt återseende och mycket att prata om:


Lillasyster L visar och berättar för LL och Pe.


K-O och LL hade kul tillsammans. Efter fika på gårdstunet blev det skogspromenad, på hästryggen för några. Stigen var kantad med kantareller, som blev gott tilltugg till den grillade korven så småningom.


Som Pe sa, nu kommer du få svårt att välja bilder till bloggen. Det är sant, jag fick ett gott bloggvirke (!). Det finns många fler bilder från min kamera från eftermiddagen på Blomsterkullen, men dessa får räcka, åtminstone för nu.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Så himla trevligt det ser ut! Och Tistaborg ja, det är ett favoritställe. Jag stannar till där då och då. Bara sitter där och njuter.

Maggan sa...

Ulrika: Ja det har jag sett någon gång att du har haft bilder från Tistaborg, men då tänkte jag inte på var det låg. Men nu vet jag. Vid sidan av allfartsvägen!

Ulrika sa...

Ja precis :-)

Har ni varit till Rusakulan? Den utsikten är fantastisk!

Maggan sa...

Ulrika, nej, var ligger den?

Ulrika sa...

Ingen idé att jag försöker ge en vägbeskrivning, jag är usel på det, men en länk:

https://naturkartan.se/sv/orebro/rusakulan

Åker man t.ex. till Nora via Närkes Kil och Ramsjön och Pershyttan så passerar man vägen upp dit. Söker man på Rusakulan i Eniros kartfunktion så får man en tydlig bild över var det är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...