2019-09-10

Minns i november den ljuva september

Återupptäck dagen den 10 september för fem år sedan uppmanar mig min Huawei. Och då upptäcker jag ljuvliga bilder från dagen då PO66 och jag strosar omkring i Venedig, läppjar på en Campari på Markusplatsen och knallar över alla de små broarna i labyrintsystemet.

Det fick mig att kolla bland mina bilder vad som hände andra år i september månad:


September: En cocktail av dimma, sol, svamp, resor. Överst till vänster är kompisen Ve och jag på loppmarknad i Hova. Vi delade på ett bord och jag minns att det gick bra för min kompis.

September är en bra månad för resor. Under många år reste jag och C på bokmässan i slutet av september, Vi bodde på Styrsö i lugn och ro och tog oss in till det brusande folklivet bara under fredagen.

PO66 och jag har också rest tillsammans i september månad, i Frankrike och till Venedig, som sagt. Barndomsvännen Su och jag har varit vid Rhen och Mosel förra året och år 2015 var vi i Estland på spa vid en helig sjö.

Idag ligger dimman tät över nejden, fast det skulle bli en solig sommardag. Jag har varit i kontakt med både ost- och västkusten. I öster skiner solen, men i väster regnar det.

Kanske dags för ytterligare ett dimmigt foto?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...