2019-10-18

Folkets Park i Västerås 1964


Det började med att jag såg en nostalgibild i Västmanlands Länstidning tagen under en måndagsträff i Västerås Folkets Park 1964. Paul Anka var där och sjöng, bland annat sin hitlåt Diana. Ja men, då var ju jag där och lyssnade, tänkte jag och började leta i folkvimlet.


Och där står jag ju, 13 år gammal med min kompis Lena Hofberg bredvid på höger sida. Vid stjärnan tror jag minsann att Ewa-May, klasskompis och FaceBook-vän står.

Jag var tvungen att leta i min gamla dagbok med svarta vaxdukspärmar och där står det mycket riktigt:


Kompisarna och jag gillade Paul Anka men var tydligen inte lika förtjusta i Ann-Louise Hansson som vi såg dagen innan.

På TV såg vi Bröderna Cartwright och min idol var Adam medan bästisen tyckte att Little Joe var sötast. Hå, hå ja ja - det var tider det.

Over and out!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...