2020-04-01

Över tiden

Det har gått tre veckor sedan starroperationen och också tre veckor sedan jag fått avboka min tid hos frissan.

Nu äntligen, efter att rejält gått över tiden, har jag äntligen fått tillbaka min ordinarie look. Har sett ut som en vilde.

Fick passa på ögat bara så att inget stänk eller hårstrå hamnade där.

Imorgon tidigt bär det av till ögonläkaren igen för koll.

Igår smög Maken och jag omkring i mataffären för att proviantera. Undvek att gå förbi postluckan. Där köade en lång rad. Tänker på att det vore väl bättre att handla det man kan på orten, så att vi får behålla affärerna när väl Corona har stuckit?

2 kommentarer:

epsilon sa...

Man får ju så många frestande reaerbjudanden på nätet i dessa coronatider. De som köade vid postluckan hade kanske gjort som jag - klickat hem nåt de inte kunnat motstå. Klässbol hade 25% så det blev en löpare och några disktrasor i lin och Outnorth en Kånken (till fullpris) till Ivar som snart fyller åtta. Med fortsatt social distansering kan nog klicken bli fler.
Och du blev snygg i håret!

Maggan sa...

epsilon: Tack för komplimangen!
Jo, jag förstår ju såväl att man blir frestad att klicka hem något. Det har hänt mig också. Klickade hem en axelremsväska, men den fick plats i brevlådan som tur var. Jag tänkte bara att Mathildas har gott om space och fina vårkläder, men det är ju mycket annat som folk klickar hem, förstås!
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...