2020-08-22

Tramsig rapport från trädgården

 Dags för en liten statusrapport:

Familjen Solros mår bra, förutom Farmor Solros längst till höger. Hon känner sig lite krasslig och trasslig. Solbritt, familjens tonårsflicka längst till vänster, är än så länge grön men håller på att skjuta i höjden. Än så länge håller pappa Solros ställningarna och blickar lugnt och beskyddande ut över nejden. 

Pappa Solros, än så länge längst i familjen

Mamma Solveig ler så milt och vänligt i sin nya klänning. 

Porträtt av Mamma Solveig Solros

Grannen, unga och blyga fröken Petunia, hänger lite med huvudet. Hon blir inte av med sin inneboende hyresgäst. Hon tycker att han parasiterar. En riktig latmask, enligt hennes åsikt.

Tittar du noga kan du se hyresgästen med de långa benen alldeles i dörröppningen
 

Äh, det var bara lite barnsligt larv som avkoppling efter lingonrensandet. Ve och jag var nämligen i skogen igår och hämtade hem lite av det röda guldet. Nu har Maken rårört en del av lingonen och resten har jag stoppat i frysen.

Klart slut från den lilla galliska byn!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här vid stugan har jag trillingarna Solros. Alla re från fågelfrön som jag stoppade ner på skoj.
Hemma bara herr och fru. Fröna från en sedan många år bortglömd fröpåse som jag hittade.

Bloggblad sa...

P.s. Lingon blir jättegoda om man låter dem ligga nåt dygn i cognac... det räcker med en msk till två, tre små portioner lingon. Jag tar upp en näve råfrysta...

Maggan sa...

Bloggblad: Det där med cognac och lingon måste jag prova! Tack för tipset! Slarviga fåglar (hafsörnar?) har spillt solrosfrön nedanför fågelautomaten, så därför har vi fått denna familjen Solros i rabatten. Sprider glädje så här på sensommaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...