2020-10-23

Observationer i grannskapet


Min vän Ve har återvänt efter några veckor i hemlandet. Vi tog en promenad runt området där vi bor för att ventilera lite av vad vi upplevt under tiden vi inte setts. Har man ögon och öron med sig, så hinner man registrera mycket under tiden man går där och resonerar. 

Vi blev avbrutna av en trumvirvel. Minsann satt det inte en liten hackspett högt uppe i en elstolpe och slog några ljudliga morsesignaler. Två vackra katter hälsade på oss i herrgårdsallén, den ena spanade nog efter sork. 

Änderna träffade jag på när jag varit på vårdcentralen i början av veckan. Och björnen fick en kram i onsdags, ja inte av mig förstås. Den förekom i en mystisk film, Inland, som vi såg på eftermiddagsbio med våra vänner noggrant utspridda i salongen.

Imorgon är det dags för syster S:s vernissage i Göteborg. Ateljé Hörnan gjorde reklam för det på Facebook igår:


Själv vågar jag inte ge mig iväg med tåget, men jag önskar henne lycka till. 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...