2020-12-20

Fjärde advent och veckan som gått

Det fjärde ljuset har tänts i adventsstaken och om några dagar är det jul igen. Vad hände i min lilla värld den här veckan, undrar du kanske. 

Jo, måndag och tisdag ägnades åt Makens sjukhusbesök i Örebro och i Karlskoga. På onsdag hade vi rörmokare och elfirma här för småfix. På eftermiddagen, när det började skymma, gjorde Maken och jag ett fotoreportage för Sydnärkenytt. Vi fotade det glimmande och glittrande torget, snögubben och jättegranen och all julbelysning som kommunen plockat fram till glädje för oss ortsbor.

Torsdagen gick i vänskapens tecken. Jag träffade i tur och ordning tre goda vänner. Den första på promenad, den andra vid hennes köksbord och den tredje på snabblunch.

På fredagen julstädade jag och hängde upp min svärmors julgardiner i mitt "datarum". På lördagen skulle vi ha haft en träff med barn och barnbarn, företrädesvis på baksidan av huset, men det blev inställt på grund av snuva. Så vi tog en liten tur istället och njöt av den härliga "vårsolen". Men det har jag ju redan rapporterat om.

På bilden ovan till höger syns den trettonde delen av bokversionen av Maggans blogg, från november 2019 till november 2020. Jag använder Från blogg till bok på nätet, suveränt enkelt.


Alldeles nyss ringde det på dörren och nu står en praktfull julstjärna i fönstret. Tack, Ve! 💖


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...