2021-05-13

Halkade in på en räkmacka


Igår var jag på reporteruppdrag i den södra förorten. Jag fick en intervju med en nybliven företagare och hennes mamma, som redan är etablerad på orten. Vi fick en trevlig pratstund som resulterade i denna webbartikel, som bättrats på av webbredaktören.

Efteråt bjöd jag Maken på räkmacka vid Sockenstugan som tack för att han skjutsat mig. Själv har jag fått benen inpaketerade med hårt bandage för att få mina svullna fötter och vrister att anta lite normalare omfång. Imorgon bitti är det dags att få dem omlindade. 

Idag har vi tacksamt fått hjälp av Joy att klippa gräset för första gången i år. Nu växer det så det knakar i värmen. 

Ännu en bild från den gudomligt vackra morgonen vid Bodarnesjön:




2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Trevlig artikel! Jag syr ju väldigt mycket själv, men beundrar dem som tar sig an ändringssömnad, det är jag på tok för lat för.

Så vackert ni har i omgivningarna!

Maggan sa...

Bloggblad: Tack för titten! Ja, jag har ju sett ditt trolleri med avlagda jeans, bl a.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...