2021-07-27

Väderomslag

 

I söndags "jobbade" Maken och jag vid bruksmuseet, Maken guidade och jag och G bjöd på gofika i skuggan utanför Arkivet. Vi hade en jämn ström med besökare och på slutet blev de som var kvar sittande och pratade till långt efter stängningsdags. Det var så skönt och trevligt att ingen hade lust att bryta upp. En ljummen sommarkväll och gott om samtalsämnen.

Dagen efter mulnade det på och det kom några rejäla störtskurar. De var så pass rejäla att partytältet i vår trädgård knuffades omkull. Och idag mullrar åskan och himlen sköter om den dagliga bevattningen. Jag har skaffat en app på mobilen som informerar om åska och blixtnedslag. Det blinkade till och nu ser jag att blixten slog ner 15 km härifrån. Det verkar åska hos lillsyrran också, allt enligt appen!


De här snyggingarna tittade in på eftermiddagsfika igår och hämtade något kvarglömt. De var färgmatchade till tusen och jag önskar att jag hade haft min röda tunika med vita prickar på mig. Hade smält in i flocken!


Nej, nu är det väl bäst att släcka ner och låta åskan bråka bäst den vill!

2 kommentarer:

epsilon sa...

Kultur och kaffe hör ju starkt ihop. Tack för den goda kakan!

Maggan sa...

Kul att du kom! Alltid trevligt att träffa dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...