2022-01-27

Glädjeämnen i veckan

 

Solsken gör mig glad. Glada blir även fåglarna. I tisdags, när jag var på ett fotouppdrag, passade jag på att fota änderna i den strömmande ån. Då hörde jag talgoxens vårläte, klart och tydligt för första gången i år. 

Musik gör mig också glad. Förutom Tivedspôjkeras sprittande toner har jag lyssnat till lunchmusiken i kyrkan. Per Nordin spelade bröllopsmarscher på orgeln, från Birkalåten till Bröllopsmarschen ur Aida. Ett tips: Per spelar orgel i kyrkan varje onsdag kl 12.00 - 12.30, gratis och njutbart.

Blommor gör mig också glad. Årets tredje tulpanbukett står nu på köksbordet. Den har Maken fått av en bekant som tack för skjutsen. Och inte bara den, utan även den fina vinflaskan. Vin blir man också glad av!


Och visst blir man glad av dessa trevliga skyltar som har börjat dyka upp i samhället. Jag gjorde ett litet webbreportage som du kan läsa här.

Följ skyltens uppmaning: Var rädd om dig!


1 kommentar:

epsilon sa...

Javisst finns det mycket att vara glad över. Jag är glad över att jag var lite snorig förra torsdan när det var så dåligt väder så maken utförde en skjuts som jag hade lovat göra. Så har står också en tulpanbukett och en vinflaska. Man blir ju så glad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...