2023-05-29

Liljekonvalj, kastanj och syren - nu blommar det!

Lagom till Mors Dag slog liljekonvaljerna ut. Nu står en bukett på byrån i hallen och fyller hela huset med väldoft. Jag har hittat en dunge alldeles i närheten, där det växer fullt av dessa vita klockor.

Mina båda söner ringde och gratulerade, så härligt att få småprata lite och höra att allt var bra.

Maken bjöd mig på middag på favoritrestaurangen, men det är många andras favorit också, så vi hann inte få in maten innan jag var tvungen att bege mig till kyrkan. Maken tog med sig middagen i matlådor hem att avnjuta när jag var klar i kyrkan.

Vilken perfekt dag för en konfirmation! Kastanjeträden i kyrkparken blommade, himlen var blå och det var alldeles lagom varmt. I år hade vi ett ovanligt långt tåg med konfirmander som kom i procession uppför kyrkbacken. I täten gick Anna med korset. Kyrkan var fylld med förväntansfulla anhöriga, varenda plats var upptagen.

Vi som var kyrkvärdar tog emot folket, delade ut agendor och hjälpte till att hitta platser. Resten gjorde konfirmanderna själva tillsammans med Sara, präst, och Camilla, diakon. De var otroligt duktiga och fina. Jag blev så rörd.

Maken och jag har slagit till på en ny soffa. I fredags inföll den stora soffbytardagen. Den nya soffan lyftes in samtidigt som ett annat gäng kom och hämtade den gamla soffan. Det blev något av en trafikstockning i hallen. Men nu sitter vi vackert!


En annan trevlig händelse i veckan var när vi firade en 65-åring. En i gänget hade ordnat så att jubilaren firades i lokalradion medan vi var på plats. Vi sjöng med för full hals: Jag vill vara din, Margareta!




 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du skriver i din blogg, Margareta, Tack för fina bilder, och alltid trevliga inlägg. I går söndag 28 maj,år 2023.för mig Det blev en dag att minnas med glädje, Gudstjänst, medverkan av alla fina ungdomar som konfirmerade sig, Ja... jag blev också såååå rörd. Ni som var kyrkvärdar, präst och diakon... Jag har inga ord att beskriva hur fantastiska ni alla är, vilken perfekt samarbete. Tack!

Maggan sa...

Tack för dina rara ord! Men är det Ve eller Li som skriver?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...