2024-03-26

Det lackar mot påsk

Vi är nu inne i stilla veckan, dagarna före påsk. Men så särdeles stilla kan man väl inte säga att det är. 
Årets påskbasar har gått av stapeln i helgen. Vi i diakonigruppen kunde nöjda konstatera, att tillströmningen var god. Folket flockades runt kaffeborden och lottköpen blev många. Det blir ett fint tillskott till fasteinsamlingen. Äppelkakan jag bakade klockan sex på morgonen var fortfarande ljummen när den hamnade hos en lycklig lotterivinnare. Det fanns massor med fina priser att välja mellan, alla skänkta av volontärerna i gruppen, som också bakat allt till caféet.


Lite lugnare var det vid Borasjöns strand, när Maken och jag besökte Sockenstugan, som redan har öppnat för säsongen. 

Mums, vilka goda och vackra våfflor som nye värdshusvärden ordnade fram. 


Igår fylldes Casselgården igen när månadens eftermiddagscafé gästades av min käre svåger Kurt-Ola. Det blev både Pugh Rogefelt och Evert Taube på programmet. Han avslutade med Sång till friheten av Björn Afzelius. Den sitter fortfarande i hjärtat.

Nu vill jag och häxan från Villefranche-de-Conflent önska en fortsatt fin Stilla Vecka och när den kommer 

En riktigt Glad Påsk!


2 kommentarer:

Margaretha sa...

Och jag önskar dig en glad & skön påsk — med lite insprängd vila kanske.
Margaretha

Maggan sa...

Tack, Margaretha! Ja jag hoppas kunna ta det lite lugnt, kanske med en god bok. Det blir nog bokcirkelns Arv och miljö av Vigdis Hjort. Tack för alla dina boktips. Det finns många bortglömda bokskatter. Ha det gott, du med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...