2024-04-01

Annandag Påsk och Första April


 God morgon!

Här är mina påskbilder i ett nötskal, eller snarare i ett påskägg. 

Det har varit en lugn och skön helg med sönerna och Eli på besök på själva påskaftonen. Pe fyllde år och uppmärksammades lite extra. Naturligtvis fick det bli några rundor Spite & Malice, kortspelet som kära svärmor lärde oss en gång. 

Visst ser hon ut som en ängel vår vackra Eli!

Jag bjöd på inbakad fläskfilé med scharlottenlök och champinjonröra till själva påsklunchen. Den blev supergod. Budapest- och hallontårta till kaffetåren.

Tidigare i veckan var Tivedspôjkera här och tränade. Det är alltid lika roligt när de kommer. På onsdag var det rush på Kupan. Många kunder kom och handlade. Det blev nog en bra kassa. 

Kungsängsliljan i collaget står för fina stunder i Ramundeboda kyrka. Först på långfredagen då jag och Arne var kyrkvärdar och sedan på Påskdagen, då jag bara kunde sitta lugnt i bänken och lyssna på Simon Präst och på kantor Per med kyrkokören.

Idag på Annandag Påsk ska jag faktiskt gå till frissan och fixa till frisyren. Lite stil får det allt bli nu när våren är på G.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...