2024-04-27

Dagar med flickorna V

Vojne, vojne! Så här vitt ser det ut utanför mitt fönster nu. Flingorna faller tätt. Och vi som skulle vårstäda området idag, vi i den lilla galliska byn. Men det går nog inte som det ser ut nu.


Annars har jag haft en fin vårvecka hos flickorna V i Vintrosa. Stora V har varit i skolan medan Lilla V och jag har roat oss på egen hand. Vi har varit på "Öppnis" (Öppna förskolan), åkt ruschkana, promenerat med barnvagnen, plockat blommor, handlat gosedjur, tittat på Bing och Alfons Åberg och sovit middag. Medan Lilla V sov så gott i vagnen, satt jag under gårdsträdet och njöt av stillheten och vårsolen. När hon inte sov var det full rulle. Det finns så mycket att upptäcka och undersöka och nu springer hon snabbt. Farmor har full sjå att hänga med.

När storasyster kommer hem blir det glädjetjut. Allt vad Stora V gör, vill Lilla V göra. Stora V är idolen!

Nej, nu ska jag gå ner i köket och sätta på kaffet.

Trevlig helg!


 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...