2011-09-25

Fredagen - I vimlets yra

Återigen var det dags för en av årets höjdpunkter, resan med kompisen Ch till Bokmässan och till vackra Styrsö.

Vi startade redan på torsdagsmorgonen för att via några trevliga anhalter, bl a i Alingsås, rulla in i Göteborg på eftermiddagen. Just när vi åkte på den flerfiliga infarten svartnade himlen och regnet vräkte ner. Trots att vindrutetorkarna gick för fullt såg jag knappt vägen framför mig. Jag hakade på en långtradare för att få hjälp att hitta rätt riktning. Vattnet hann inte rinna undan, utan det bildades stora sjöar där trafiken skulle ledas ner mot bl a Tingstadstunneln.
Men ovädersmolnen drog undan och vi slapp dem under resten av vistelsen.

Under fredagen vimlade vi omkring på Bokmässan och frotterade oss med en massa kändisar. Nina Hagen kunde ingen undgå att märka. Hon var punkdrottning fortfarande, kunde jag konstatera. Ch fick sin årliga lilla pratstund med Guillou när hon fick sin bok signerad. Mankell mötte min blick under caféborden när jag tog en paus och pratade med min ex-svåger.

Jag höll igen på bokinköpen, det blev bara fyra stycken. Bokhyllorna bågnar ändå här hemma av olästa böcker.
Däremot inhandlade jag några änglar på Änglashopen. Vänlige H från Madstuga visade himmelriket för en änglasamlerska som jag. Med böcker, änglar och färska räkor i bagaget återvände jag till vårt skärgårdsparadis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jaq har inte varit på någon bokmässa men jag gillar att låna böcker på bibblan. Ha en fin dag !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...