2011-09-17

Kvalitetstid

Oj, nu har det gått en hel vecka sedan jag hörde av mig. På den veckan har vi hunnit träffa våra vänner PO66 och hennes man U, som tillbringar några månader i Sverige i närheten av sitt förstfödda och nyfödda barnbarn. Jag har också träffat den 14:e doktorn i raden och diskuterat eventuell åtgärd för mitt magonda. Eftersom jag mår bra nu, beslutade vi enhälligt att inte operera. Dessutom:

  • Har jag fått brandutbildning och sprutat med brandspruta
  • Har jag haft två föreningsträffar kvällstid
  • Har jag köpt fyra kuddfodral och tre servettpaket från den lokala möbelhandeln
  • Har jag skrivit min engelskaläxa om hur ett centralvärmesystem fungerar
  • Har det kommit ett bud från en amerikansk firma att köpa upp "vårt" företag
I fredags kväll hade Maken, sonen Pe och jag lite kvalitetstid. En solig promenad längs ån i La Stada, en god måltid på Wobblers (Lyxig tapas för tre - se nedan)

och sedan bio med grymme (i dubbel bemärkelse) Peter Stormare. Fick två gratisbiljetter som gick ut i helgen, så det gällde att hinna utnyttja dem.
Promenaden från bion längs ån till parkeringen bjöd på denna läckra syn. Restaurang Frimurarlogen speglade sig i Svartån.

Sedan susade vi hemåt i den mörka kvällen, medan månen följde oss på behörigt avstånd. Och jag tyckte precis att jag såg en stjärna falla, fastän Maken sa att det nog var en fågel eller fladdermus.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...