2012-09-16

Söndagssyssla

Vad gjorde vi då av den här lediga söndagen?

Det blev en skogstur då vi plockade lingon och lite svamp. Den svarta trumpetsvampen lyste med sin frånvaro. Det kanske helt enkelt är försent för den. Kantarellerna är i år anfrätta av mask, något som jag aldrig tidigare sett. Vi fick ihop en liten skörd i alla fall. Lingonen är stoppade i frysen och svampen är rensad och kommer att avnjutas på varma mackor ikväll.

Jag har pratat med mina båda kära systrar och den ena har faktiskt gjort ett efterlängtat blogginlägg.

I morgon är det måndag och arbetsdag igen.

Ha det!

3 kommentarer:

PO66 sa...

Vad vackert din syster bor! Och lingonsylt var en av de saker vår fullpackade bil innehöll på nedresan.
Kram

Musikanta sa...

Har inte kokat någon lingonsylt i år eftersom det bara är jag i familjen som äter det. Ingen smalmat precis, men underbart gott. Ingen köpesylt går upp mot hemlagad - inte ens den dyra rårörda.
Jag sitter här och blir hungrig när jag läser om dina svampsmörgåsar gjorda på egenhändigt plockad svamp. Mums!
Kram från Ingrid

Anonym sa...

Hemlagad lingonsylt är mums det. Ha det bra !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...