2013-02-07

Snö och semlor

Så vacker vinterdagen är, trots brist på sol och färg. Avskalat, kontrastrikt. Grenarna och kvistarna är överdragna med glittrande kristaller. Tung snö ligger kvar på granarna.

Maken och jag var tvungna att ta en sväng med våra kameror för att fånga dagen. På hemvägen stannade vi till på Karlssons Livs i Finnerödja. Det var som att förflyttas tillbaka till barndomens dagar. Utanför stod två sparkar parkerade och inne i butiken trängdes "korta varor" tillsammans med specerier och verktyg. Deras goda semlor efter eget recept såldes över samma disk som skinkan och korven. Naturligtvis köpte vi med oss semlor tillsammans med lite annat av livets nödtorft.

Igår hade jag en verkligt lyckad dag. Jag lunchade med "Chefen", d v s min väldigt goda vän och f d arbetskamrat G. Efter lunch gymmade jag med en annan f d arbetskamrat Mr A för att avsluta dagen med att ta tåget till La Stada tillsammans med Ärtan T och hälsa på kompisen Ch som nyss flyttat dit. Vilket drag!

Nu ska det bli gott med kaffe och Karlssons Livs semlor!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Såååå vackra vinterbilder. Håller med dig om att kontrasterna mellan svart, vitt och grått är väldigt vackra.
Kram

Maggan sa...

Tack, Ingrid! Ja, det är sagolikt vackert just nu.
Kram

PO66 sa...

Det finns en i familjen här som längtar efter semlor så det lär nog bli minste en varje dag vi är i Sverige.
Kram

epsilon sa...

Korta varor - hur många vet idag vad det är. Semlor däremot - goda och välbekanta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...