2013-02-25

Lägesrapport



Vilket kanonväder helgen har bjudit på. Lilla Hjärtat och jag kunde vara ute och njuta av sol och snö. Hon kastade sig djärvt nerför den branta pulkabacken, om och om igen. Min uppgift var att putta på för att ge fart och klappa i händerna när hon kommit ner.

Igår var det precis 40 år sedan vi förlovade oss, Maken och jag. Då såg vi ut som på bilden ovan. Samma dag som vi förlovade oss, flyttade vi Maken från Västerås till Karlskoga, där han skulle börja ett nytt jobb som fritidsassistent. Vi kånkade och bar och plockade upp hela dagen och det var inte förrän sent på kvällen som vi hade tid att växla ringar. Dagen därpå kom min familj för att hälsa på. Mamma spejade på våra händer för att konstatera att vi verkligen förlovat oss, innan hon räckte över en fin förlovningspresent, en tårtspade i silver.

Sent igår, efter diverse uppdrag, åkte vi ner till Dahlins, restaurangen som våra grannar driver, och åt en god middag för att fira de fyrtio åren.
Idag har det också varit en strålande vinterdag. Träden är överdragna av tjock rimfrost. Vi har påskpysslat inför Påskbasaren i mars och så har jag blivit fin i håret. Jag har tillbringat några timmar hos MP som älskar att "busa till" mitt hår. Och ikväll har vi årsmöte med Samfälligheten där vi bor. Det är dags att sätta på kaffet!

I all hast!
Maggan

6 kommentarer:

Musikanta sa...

Tiden går - så söta ni var då!!! Man är alltid förvånad över hur orädda barnbarnen är - lilla hjärtat ser väldigt lycklig ut över att ha dig med som support!

Javisst, påsken kommer tidigt i år - det är kanske dags att börja tänka på björkris...
Kram från Ingrid som också har varit ute och promenerat denna strålande vinterdag men utan secatör.

Musikanta sa...

Sekatör stavas det förstås :-)!

Maggan sa...

Ingrid: Tack för kommentaren. Det ser ut att bli en fin vinterdag idag också. Kanske promenad med sekatör?
Kram

Anonym sa...

Vi hade kunnat träffas i pulkabacken, hade också barnbarn här i helgen. Fick en liten paus, så farfar drog runt lille prinsen i kvarteren på en ärvd bobb med ratt från pappa och farbror.

Kram /I

Maggan sa...

I: Vi får stämma träff någon dag i backen med våra små barnbarn. Fast nu kanske snön försvinner? Kram

Anonym sa...

Idag käner jag mig ledsen och trött och lusten att blogga har försvunnit. Ha det bra !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...