2013-02-04

På riktigt och på låtsas

Trollkarlen Gandalf i Idyllien
En innehållsrik helg har det varit.

Lördagen bjöd på stadsnöjen: lunch på restaurang med Lilla Hjärtat med fler samt bio med söner och Make. Vi såg The Hobbit införda 3D-glasögon. Filmen var rik på hisnande, vackra landskapsvyer. Man fick se sagovärlden från ryggen på en örn, till och med. Ibland var det lite väl mycket "action"-scener för min smak, Jag blir sömnig av det.

Sent på kvällen kom ett SMS med ett nödrop, som krävde "action" av ett annat slag. Ondska och barbari visar sig inte bara på film. Maken och jag drog i de tåtar vi kunde. Förhoppningsvis hjälper det.

Väldigt unga fikagäster hade det gemytligt.
Söndagen var fredligare. Alla barn som döpts under året var inbjudna tillsammans med sina familjer på familjemässa och efterföljande dopfest. Många småttingar kom och gladde sig åt tårta och ballonger.

På kvällen höll Åsa, Jan-Kenneth och jag ett Andrum under temat Ljuset. Vi är glada att så många kommer och att så många visar att de uppskattar detta andningshål.

4 kommentarer:

PO66 sa...

Nu blir jag riktigt avundsjuk, jag som ser om Sagan om Ringen minst en gång varje år har ju ännu inte sett The Hobbit. Men det får bli under stundande Stockholmsbesök.

Bara att se de teman ni har för era Andrum gör att lugn- och rokänslorna lägrar sig. Skulle gärna vilja vara med där och lyssna.
Kram

PO66 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Musikanta sa...

Jobbigt för er att behöva rycka ut till hjälp på lördagen, förstår jag det som.
På söndagen var vi också och firade ljusgudstjänst med fin körsång i Sankt Anna gamla kyrka. Här kan du se några bilder från den lilla fina kyrkan. http://www.kyrkokartan.se/057962/images/
Kram

Maggan sa...

PO66: Jag tänkte allt på dig när vi såg filmen!
Kram

Musikanta: Tack för den fina länken! Jag anmälde mig som medlem och la till en bild på Ramundeboda.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...