2013-03-26

Måndagsnöjen

Vår kära gräbba, hon i rött, fyllde 80 år igår och bjöd bland annat på spettekaka med glass och frukt. Vi lät oss väl smaka och gamle prosten höll ett hyllningstal till henne och det skånska arvet.
Bilden av Jeja är lånad från nätet. Mina bilder blev suddiga.
Från en helt annan del av landet kommer Jeja Sundström, som underhöll  115 personer på Casselgården igår eftermiddag. Hon berättade anekdoter från Storuman och Stockholm och sjöng och spelade och fick många skratt och applåder.

På kvällen hade jag körövning inför påskdagen, då Finnerödja kyrka ska återinvigas. Oh-andet till Gabriellas sång börjar så smått att sätta sig. Det ska nog bli bra.

Idag blir det en liten insats på ESAB och sedan några timmars jobb på Röda Korsets Kupan.

Här sitter det inte fast!

Dagens sjal

Dagens sjal är egentligen ett huckle, sytt med knytband att fästa i nacken och med vadderad front. Jag inhandlade den i början av 70-talet på Sigma, ett varuhus i Västerås. Det var fräscht och modernt då att bära sjal. Någon som minns?

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Haha, känner igen hucklet. Sydde själv flera sådana av olika sidenscarves som jag vek och la in en skumgummibit som jag sydde över på maskin. Har en sådan kvar fortfarande som är utmärkt att ha på sig när man är ute i trädgården och det blåser.
Gabriellas sång är fin, jag sjöng den med min kör när det begav sig.
Kramar

Maggan sa...

Ja, det ante mig att någon skulle känna igen sig. De var väldigt praktiska och chica, tyckte jag.

Kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...