2013-03-25

Dagens sjal

En gång för några år sedan, då min vän och arbetskamrat R var hemma och sjukskriven, gav jag henne idén att börja blogga. - Kan du inte skriva om alla dina sjalar, föreslog jag. Nu hann hon tyvärr inte det. Sjukdomen besegrade henne och hon gick bort, alldeles för tidigt.

I mina byrålådor finns det också en massa sjalar, som innebär en hel del minnen för mig. Så nu tänkte jag berätta lite kort om några av dem.

Dagens sjal får bli den första jag fick. Den kom som present från Ma och Pa Neumann i London när jag var en tolv, tretton år gammal. Den andades stora världen. Jag stod precis på randen till tonårslivet. På grund av denna sjal, blev mina favoritblommor gula rosor.

Imorgon berättar jag om nästa sjal i samlingen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker bild med glatt motiv på sjalen. Ha det bra !

Maggan sa...

Janne: Tack! Önskar dig en fin påsk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...