2013-04-13

Tisdag den 9 april - Smakstart

Tänk att öppna fönsterluckorna och dra ifrån gardinen och mötas av den här utsikten när du vaknar! Planet från den höga Nord landade mitt i natten och mina vänner A & U väntade på flygplatsen. Efter hemresa och lite småprat över en kopp thé var det dags att krypa till kojs. Då var klockan redan halv två. Så det blev en lång skön morgon.

Här hade våren övergått i försommar. Körsbärsdalen gjorde verkligen skäl för namnet. Vita skyar av körsbärsblommor var man än tittade. Ett annat pålitligt vårtecken är alla de sportiga herrar i sina blanka neonfärgade trikåer, som kommer trampandes nerböjda över sina blänkande cyklar. Vi stötte till och med på sådana herrar på den slingrande, branta vägen mot Le Chalet d´Albere, lunchstället på 900 m höjd. Visst kände jag av fjärilarna i magen när jag sneglade ut över vägkanterna, men jag skulle bli van under min vistelse.

På vägen tillbaka köpte vi med oss en hel låda jordgubbar. Jordgubbar smakar sommar!

PS: Alla bilder kan klickas på så att de blir större.

3 kommentarer:

Musikanta sa...

Ser helt underbart ut - skulle gärna varit där också!
Kram

Anonym sa...

Morron ! ja Jordgubbar och Grädde hör sommaren till. Vi fick 19 mm regn i helgen så våren dröjer. Ha det bra !

epsilon sa...

Nu har jag läst ikapp. Vilken härlig resa och vilka vackra bilder. Man blir ju riktigt avundsjuk. Inte på bilresan från flyget dock, så onödigt med sånt sk-tväder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...