2013-05-23

I startgroparna

Med kartboken i hand sitter mina vänner vid mitt köksbord och planerar vår resa till Makedonien. Om bara två veckor flyger vi! Det ska bli spännande att få se V och L:s hemtrakter, som de har berättat så mycket om. Vi drömmer om uteserveringar, floder, berg, blommor, accaciaträd ... Om att plocka aprikoser direkt från träden, njuta av spa, dricka vin .... Om bara hälften av drömmarna slår in så är det fantastiskt.

Men först ska Maken och jag åka på en resa till Dalarna. Det ser jag också fram emot.

Det är mycket nu!

5 kommentarer:

PO66 sa...

Låter härligt. Ha det så bra på båda resorna.
Kram

Musikanta sa...

Det är alltid roligt att planera en resa. Man skulle turista mycket mer i Sverige - har just varit på resa till Värmland, där jag inte varit på 40 år. Inte tänkte jag då på att det var så vackert där! Lyckliga resor önskar jag dig.
Kramar från Ingrid

epsilon sa...

Att resa till ett så pass för oss okänt land som Makedonien med riktiga kännare måste ju bli hur intressant som helst. Ser fram mot dina reserapporter. Dalarna också förstås men det är ju inte så okänt precis.

Anonym sa...

Tack Margareta för super god fika .!Trevlig resa till Dalarna. Vi har varit till Dalarna,men det är länge sen..Det som imponerade mest på mig var det vackra landskapet,och de trevliga människorna.Vill man resa,ja det är bara att njuta och se de fantastiska värden... nästa Makedonien resa,är med oss våra underbara makar.Vi ses!

Anonym sa...

Ja förlåt,glämde att skriva mitt namn, Det är Lilli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...