2014-02-21

Stadsbesök


Snön kom tillbaka, lagom till sportlovsveckan. Roligt för de lediga skolbarnen, mindre roligt för oss som inte idkar vintersport.

Lillasyster L och jag hade stämt träff i La Stada igår. Vi tog tåget från varsitt håll och möttes i metropolen. Med på mitt tåg var ett gäng småttingar i lysande gula västar. De fick hålla i varsin biljett och räcka fram dem till farbror konduktören. Han tittade myndigt på papperslappen och klippte ett hål i hörnet. Vilket äventyr för en treåring! Efter tio minuters tågresa fick de snällt hålla en dagisfröken i hand och kliva ut på centralstationen.

L och jag stretade gatan fram i snögloppet och letade snart upp Märtas Café för en tår på tand. Jag valde ett gott saffransdoftande thé. Det var mysigt att sitta och titta ut på det vita. Pergolan såg ut att kunna vara riktigt inbjudande på sommaren. Det får nog bli ett återbesök då.

Sedan strosade vi ut på gatorna igen och tittade in i en och annan butik. Stadens nya saluhall var riktigt fin och doftade så där som saluhallar ska göra. Hoppas att stadsborna har vett att uppskatta den, så att den får vara kvar. Där åt vi en sen lunch, rostade rotfrukter, kycklingfilé och tsatsiki.

Nej, nu är det dags att sporta framför TVn. Herrarnas curlingsilver ska avgöras.

På återhörande!

2 kommentarer:

Emma sa...

Så mysigt! Tycker du får till dina fotokollage så himla fint, du är en sann inspiriationskälla!

Igår firade jag och P att vi kände oss mycket bättre med en semla från Fröken Brogrens samt kolasnitt med havssalt - det kan jag rekommendera!

Må gott!

b_lenalindgren@gmail sa...

Tack för en mysig dag! Håller med Emma, du gör så fina fotocollage!
Kram/ Lillasyster L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...