2015-05-01

Ett försenat nyårsfirande


Vi brukar alltid fira nyår med vännerna i den västra förorten. I år passade det inte. Igår beslutade vi oss för att fira ett försenat nyår. Gemensam matlagning, champagne, fyrverkeri och gråväder... Det mesta var sig likt ändå från våra nyårsfiranden, trots att det var Valborg.

Skillnaden var brasan, som vi gick till när det slutat regna. I ladan spelade en tvåmannaorkester upp till dans och U och L var inte sena att ta en svängom. Jag ville inte bli trampad på tårna så jag nobbade Maken. Min tå är på bättringsvägen och måste aktas till varje pris.

En bra bit efter midnatt styrde jag bilen hemåt igen.


En misslyckad bild som ändå blev ganska häftig. L tittar på fyrverkerier genom lövskogen,
 
Imorgon flyger jag till sydligare nejder!

På återseende!

2 kommentarer:

Charles sa...

Instämmer!

Musikanta sa...

Ett väldigt trevligt sätt att fira valborgsmässoafton på!
Kram från Ingrid som önskar dig och Charles en skön fortsättning på helgen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...