2017-09-01

Varning för stark bild!


Aj, aj, aj! Min högra stortå är svullen och röd och värker. Jag kan knappt ha sandaler på mig. Jag har fått "portvinstå", fast jag i själva verket för ovanlighetens skull tog en liten whiskeypinne kvällen innan den blossade upp. Synden straffade sig direkt! Åkomman kallas även podager eller gikt och jag förknippar den främst med äldre herrar med röda näsor.

Igår morse fick jag ett SMS från en kompis: Grattis till boken! Jag hade nyss läst tidningen men missat den glada nyheten att jag var en av vinnarna i Nerikes Allehanda till Anna Janssons bok. Och på eftermiddagen låg den redan i brevlådan.


Här är det väl också risk för ömma tår?

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vad mycket roligt du har hållit på med på sistone, grattis till alla böcker, både vunna och egenhäbdigt skrivna!

Maggan sa...

Tack, Marianne. Jag har haft lite flyt på sistone!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...