2018-09-03

Brittsommar, barnbarn och bio


Så roligt att ha familjen samlad omkring sig igen. Det var dags för den årliga kräftskivan. Barnbarnsflickorna äter också gärna kräftor. Minstingen Lilla Lila, två och ett halvt, tittade uppmärksamt på mamma Em och gjorde som hon. Efter kräftor, räkor och räkcrêpes blev det den jättegoda äppelpajen med vaniljkräm.

Söndagsvädret blev helt strålande. Det lockade till utelek och promenad. Lilla Hjärtat, snart tio, och jag gick på matiné på eftermiddagen. Vi skulle se Superhjältarna II om en inte helt vanlig familj. Kön av förväntansfulla barn och vuxna ringlade sig långt utanför ytterdörren. Biografmaskinisten fick vänta tjugo minuter med att visa filmen för att alla skulle kunna komma på plats i salongen.


Betydligt färre var det några timmar senare när jag och några damer till såg filmen The Book Club. Inte en enda man i salongen! Men det visade sig också vara en riktig "må bra film" för tjejer i min ålder. Jag tror inte den hade gått hem hos "gubbsen".


A pro på må bra: Det ska ni också göra, tycker jag!

The End

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...