2018-09-08

Klarsynt

Familjens ögonpar - vems är vems?

Nu ser jag åter klart på omvärlden. Jag var och hämtade de nya glasögonen igår på det stora shoppingcentret. Denna gång var slipningen den rätta och jag kunde läsa skyltar igen. Förra gången de var klara för hämtning, så blev jag besviken när jag satte dem på näsan. Jag såg inte ett dugg bättre än med mina gamla glasögon. Och det var inte så konstigt, eftersom de använt ett gammalt recept.

Och Makens bil mår också bra. Mekanikern på ortens verkstad behövde bara knacka lite på bensintanken/pumpen för att diagnostisera problemet. Bränslepumpen var trasig. Det klarade inte märkesverkstaden i La Stada, trots alla sina elektroniska mätverktyg.


Annars har körerna dragit igång i veckan, både i tisdags och i onsdags har det slipats på höstens repertoarer. Jag har varit på ett styrelsemöte och jobbat på Kupan vid två tillfällen. Och så har jag gjort ett litet reportage för Sydnärkenytt om kommunens nya flotta av flotta elbilar. Så att ....

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...