2019-11-28

I väntan på Advent och på snön


Genom dis och dimma for vi igår på motorvägen. På vissa ställen, där Närkeslätten bredde ut sig, vältrade dimman över oss och man såg bara några meter framför sig. Vi var på väg till tandläkaren i Kumla, 😁, för min årliga genomgång. Inga hål och ingen tandsten!! Efter lite nöjesshopping i den väldiga Maxi-butiken spurtade vi tillbaka och så uppsökte jag en vän fotvårdarinna. Man ska vara rädd om sina fötter, var det någon som sa en gång.

Idag blir min bil omskött. Det blev en tvåa sist på besiktningen, så då passar vi på att både låta laga och serva pärlan.

Nu på förmiddagen har vi förberett inför advent, i alla fall på övervåningen. Rosenslingan på vänstra bilden köpte jag i Paris, när lillasyster L och jag var där för länge, länge sedan. Gardinerna hängde i svärmors köksfönster. Gardinkappan i högra fönstret virkade jag för över fyrtio år sedan när vi bodde i Karlskoga. Och geneverkruset drack vi ur .... (nej, det minns jag inte! Skojar bara) Snacka om återbruk, eller hur.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...