2023-02-11

Ja må hon leva!

God morgon!

Här sitter jag, nyvaken efter att ha haft en sällsynt mardröm. Jag grät och grät i drömmen och känner mig nu befriad och glad att vakna upp till mitt verkliga liv. Bilden av Picasso la jag som pussel för några dagar sedan. Jag tycker att den stämmer bra in på mig denna morgon.

Igår firade vi vår vän Ve:s födelsedag på favoritrestaurangen. Vi bjöd henne på lunch och sjöng och hurrade allt medan en försiktig vårsol lyste in genom fönstren.



 

Restaurangens ägarinna Suquin delade ut lyckokakor till oss och på min lapp stod det mycket uppmuntrande: Med din personlighet kommer du aldrig att åldras.

Sedan en kort tid tillbaka har jag återupptagit prenumerationen på en damtidning. De hade en så lockande premie som jag inte kunde motstå: en vacker linneduk till julbordet. Häromdagen kom ännu ett nummer. Där kunde jag förvånad läsa om en s.k. kändis: Han avled hastigt efter att ha hittats död i badrummet! Han dog alltså två gånger. Dubbelt tragiskt!

Snart stundar Alla Hjärtans dag. Då passar väl den här bilden alldeles utmärkt. En pusselbild av Ngo Van Diep. Gammal kärlek rostar aldrig,

Ha det!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ja, vissa morgnar är det ljuvligt att vakna ur en rörig dröm. Det händer mig ganska ofta att jag är med om bisarra eller hemska saker.

Man skulle nog kanske behöva ett litet förråd med lyckokakor att få en knuff av!

Maggan sa...

Bloggblad: Vi behöver alla lite pepp då och då, om så bara från en lyckokaka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...