2023-03-27

Våfflor med systrarna V


Jorå så att..... Här har det också ätits våfflor. Maken och jag hälsade på hos yngste sonen, som fyller år i dagarna. Där bjöds det på våfflor med grädde, glass och stora blåbär, så mumsigt!!

Det var så roligt att träffa barnbarnen, systrarna V. Lilla V börjar bli medveten om omvärlden. När farmors ansikte plötsligt dök upp i synfältet blev det lite otäckt och underläppen sköts ut. Då var det skönt att komma upp i pappas famn en stund.

Joy tog en bild när vi "chillar" i soffan, med mobiltelefonerna i högsta hugg. Det skulle kunna vara en illustration till Makens favorithistoria om studenterna som tyckte att det var roligt att umgås en stund.

Ser att det blir en solig dag. Morgonsolen lyser snett in på rimfrostklädda träd i dungen bakom huset. Men man får klä sig varmt om man ska gå ut. Det är minus åtta grader, just nu!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Javisst ser det ofta ut så numera i sofforna... men jag har förstått att det är ett sätt att umgås.

Maggan sa...

Bloggblad: Tänk vad mobilen har blivit viktig för oss i alla fall. Igår gled den ur fickan när jag provade byxor i vår fina lilla klädbutik. Märkte inget utan det var först när jag kom hem som Maken sa att butiken hört av sig till honom att de hittat min ringande mobil i provhytten. Jag kunde inte hämta den på en gång, så jag har provat på en halvdag utan att kunna ta emot samtal, ringa, googla eller fota. Det gick, det också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...