2024-09-11

Falskt alarm


God morgon!

Jag har precis klivit upp ur bädden. Känner mig lite mosig och undrar: Är det höst nu? I flera dagar har värmen dallrat över husen och nattsömnen har varit lite si och så. Men nu har det svalnat av och blivit mer höstlikt

Lilla V och hennes familj var på besök i helgen och jag fotade inte en enda gång. Tur att de kom tillbaka på måndagen för att hämta något kvarglömt. Då kunde jag fånga den här blicken. Hon var lite trött efter att ha somnat i bilen.

Efter fikastunden vid köksbordet piggnade hon till och knatade iväg, medans vi vuxna satt kvar och pratade. Plötsligt kommer hon springande och med hög röst ropar hon: Bajs, Bajs!!! Nu blir det fart på föräldrarna. Högsta beredskap. Men så ser jag Lilla Vs finurliga leende. Det var dockan som bajsat! Och som skulle skötas om och nattas. Falskt alarm, alltså.

Dockan har hängt med i snart femtio år och den randiga tröjan likaså. Nu ligger hon tryggt nerbäddad tills hennes lilla mamma dyker upp nästa gång.


Nu får vi säga hej då till sommaren för den här gången och hälsa hösten välkommen!

Nu ska jag snart iväg på dagens uppdrag, så sköt om er och ha en fin höstdag!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...