![]() |
| Syster S och Bästisen var tärnor. AI-foto: Eva Broman |
Den 23 juni har vi varit gifta i 53 år. Den sommardagen 1973 var lika varm och solig som gårdagen. När vi klev in under Badelunda kyrkas svala valv klämde kantorn i med en bröllopsmarsch och alla i bänkarna reste sig och tittade på oss. Då först blev jag nervös och buketten med gula rosor och blåklint darrade till i min hand.På kyrktrappen blev vi omklappade och gratulerade. Prästen Björn sa: - Jag måste få kyssa bruden! och gjorde så. VLT, Västmanlands Länstidning var där med fotograf och vi blev utsedda till det årets Midsommarbröllop.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar